Penyelesaian tidak menyakitkan untuk Pendarahan Buasir

Penyelesaian tidak menyakitkan untuk Pendarahan Buasir

Kebanyakan masa, semasa perkumuhan, pendarahan buasir atau buasir datang dengan titisan atau muncrat darah. Pesakit yang mengalami pendarahan buasir, seringkali boleh melihat rentetan darah terang di atas kertas tandas pada akhir membuang air besar. Setiap tindakan perkumuhan dikaitkan dengan pembakaran dan kesakitan di dubur.

Adakah anda perasan gejala yang sama dalam kes anda? Apa yang boleh dilakukan untuk mencari pembasmian sebenar dan rawatan yang berkesan?
Ia adalah sangat penting untuk menunjukkan bahawa pendarahan dari kawasan dubur tidak perlu menunjukkan kehadiran buasir. Terdapat beberapa penyakit yang bertanggungjawab pelepasan darah.

Kebanyakan kes, ia adalah dinasihatkan untuk berunding dengan doktor yang akan dapat melakukan diagnostik. Selepas memeriksa dubur dan rektum untuk mencari saluran darah bengkak (yang akan menunjukkan kehadiran buasir) doktor juga akan melaksanakan pemeriksaan rektum digital dengan bersarung getah, jari dilincirkan untuk merasa untuk keabnormalan. Jika peperiksaan hampir seolah-olah perlu, doktor akan perlu menggunakan proctoscope anoscope oa bergantung keadaan.

Jika doktor anda diagnosis buasir dalaman, terdapat beberapa teknik yang digunakan untuk menghapuskan atau mengurangkan saiz buasir:

1. Getah band ligation: Doktor hubungan asas cerucuk dengan getah khas di dalam rektum. Band ini memotong peredaran, dan longgokan layu dalam masa 7 hingga 10 hari. Secara umumnya, teknik ini dilakukan dalam buasir tahap kedua dan ketiga.

2. Sclerotherapy: urat yang tidak diingini disuntik dengan penyelesaian sclerosing, yang menyebabkan mereka untuk segera mengecut dan surut.

3. Inframerah pembekuan. Doktor menggunakan rasuk inframerah untuk membakar tisu hemoroid. Ini coagulates urat di atas longgokan menyebabkan ia mengecut dan menarik diri.

4. Hemorrhoidectomy. Kadang-kadang, ternyata bahawa buasir dalaman yang luas atau teruk mungkin memerlukan penyingkiran melalui pembedahan yang dikenali sebagai Hemorrhoidectomy. Pembedahan boleh dilakukan dengan pisau bedah, pensil cautery atau laser. Urat bengkak di dalam buasir terikat dimatikan untuk mencegah pendarahan, dan longgokan dikeluarkan di bawah bius am atau bius tulang belakang supaya anda tidak akan merasa sakit.

Jika anda mengalami pendarahan buasir, anda akan perlu untuk memilih rawatan yang mencukupi. 4 teknik yang disebut di atas adalah sebahagian daripada perubatan konvensional.

Ramai orang selepas mendengar dengan teliti nasihat doktor beralih kepada terapi alternatif. Mengapa?

1. Tiada satu pun rawatan konvensional menyerang akar masalah ini maka mereka adalah perbaikan hanya sementara!

2. Untuk mengelakkan pembedahan apabila ia tidak mustahil.

Satu penyelesaian yang menyakitkan untuk pendarahan buasir menggunakan produk semulajadi tidak wujud!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar