Adakah Terapi Ozon Sebenarnya Kerja?

Adakah Terapi Ozon Sebenarnya Kerja?

Ozon adalah sejenis oksigen yang apabila dicampur dengan perubatan digunakan oksigen tertentu menjadi rawatan yang berjaya untuk beberapa syarat. Kegunaan perubatan ditemui pada abad ke-19 dan ia telah digunakan sebagai rawatan luka semasa Perang Dunia I.

Campuran ini menghasilkan tindakan anti-virus, kulat dan anti-bakteria apabila siap pada persekitaran yang sangat dikawal, tetapi keperluan untuk peralatan yang boleh dipercayai yang boleh mengendalikan terapi ozon ini tidak dipenuhi sehingga 1950-an. Sejak itu ia telah membantu untuk merawat kedua-dua haiwan dan manusia dalam pelbagai cara, termasuk artritis tulang belakang dan melegakan kesakitan.

Tidak seperti sel-sel sihat yang hidup di dalam oksigen, penyakit menyebabkan bakteria, virus, parasit dan kulat, termasuk beberapa Cancer dan mikrob HIV kebanyakannya anaerobik; yang bermaksud bahawa mereka mikrob tidak akan dapat untuk terus hidup dalam oksigen. Objektifnya adalah untuk sepenuhnya mengelilingi mereka dengan oksigen tulen dalam bentuk tertentu untuk tempoh masa yang panjang. Ramai yang percaya bahawa campuran ini khas oksigen dan ozon adalah bermanfaat apabila ditadbir secara perlahan-lahan ke dalam badan setiap hari selama beberapa bulan; tanpa melalui paru-paru tetapi akhirnya tepu cecair sel dan badan setiap dengannya.

Mereka mendakwa bahawa mikrob disebabkan oleh penyakit tidak akan dapat untuk terus hidup dalam oksigen dan tidak lagi wujud, dengan itu menghapuskan badan penyakit. Ramai juga mencadangkan menambah beberapa jenis mandian wap atau sesi sauna Finland untuk rejimen kecergasan anda akan membantu untuk membuang toksin dari badan.

Penyelidikan menunjukkan bahawa semua terapi oksigen, yang termasuk terapi ozon, bekerja kerana ia banjir tubuh dengan atom tunggal oksigen. Mereka mempunyai agen pengoksidaan aktif dan membakar pencemaran, bahan buangan dan mikrob dan membersihkan jalan yang sifat yang dikehendaki oleh pengoksidaan secara semula jadi jauh toksin dan mikrob.

Pembersihan air adalah penggunaan utama ozon secara komersial hari ini; kedua-dua EPA dan FDA mengesahkan ozon yang memusnahkan 99.9% kuman patogenik, dan pada masa yang sama mengoksidakan 99.9% bahan pencemar yang tinggal di dalam air. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, melepaskan oksigen ke dalam aliran darah adalah cara utama bahawa kerja-kerja ozon dan ia dipercayai bahawa mandi wap atau sauna wap membantu proses dengan membolehkan badan berpeluh kekotoran tambahan.

Meningkatkan peredaran darah adalah juga manfaat terapi ozon, yang boleh membantu untuk merawat penyakit peredaran darah. Pengumpalan sel darah merah menghalang aliran darah melalui kapilari, serta mengurangkan penyerapan oksigen kerana kawasan permukaan yang lebih kecil. Ozon akan mengurangkan atau menghapuskan pengumpalan sel darah merah serta memulihara fleksibiliti sel merah.

Pengoksidaan plak dalam arteri membolehkan produk pecahan untuk dihapuskan kerana ia tanpa menyumbat saluran darah. Berikutan dengan beberapa jenis sauna inframerah atau wap sauna dikuasakan program kecergasan juga akan membantu membuka saluran darah dan membantu membersihkan badan daripada toksin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar