Resipi Badan Detox - Makanan Untuk Pemikiran

Resipi Badan Detox - Makanan Untuk Pemikiran

Kami mengambil penjagaan yang terbaik untuk menjaga tubuh luar kita dalam keadaan sempurna dan bentuk, tetapi ada satu perkara yang kebanyakan daripada kita sering cenderung untuk mengabaikan; iaitu badan dalaman kita. Cara yang anda mandi secara teratur untuk menjaga diri bersih dan selamat, dengan cara yang sama, ia adalah sangat penting untuk membersihkan organ dalaman anda, untuk menjaga tubuh anda sihat dan cergas.

Sejak kebelakangan ini, ia telah diperhatikan bahawa program detoksifikasi badan telah menjadi sangat popular di kalangan orang di seluruh dunia kerana pelbagai manfaat kesihatan yang ketara. Dengan toksin memasuki tubuh kita dalam jumlah yang besar daripada pelbagai sumber seperti makanan ringan, minuman berudara, teh, kopi, alkohol, dan lain-lain ia telah menjadi satu keperluan bagi setiap dan tiap-tiap seorang daripada kita untuk mengikuti program detoksifikasi untuk membawa yang lebih sihat kehidupan.

Seperti tajuk mencadangkan, dalam artikel ini kita akan memberi tumpuan kepada pelbagai resipi detox badan yang anda boleh mengikuti untuk menyahtoksik badan anda. Tetapi sebelum kita beralih kepada resipi, saya rasa ia adalah penting bahawa anda perlu tahu apa program-program detoksifikasi badan lakukan untuk membantu meningkatkan kesihatan anda.

Detoksifikasi badan adalah satu kaedah yang membantu membersihkan organ dalaman seperti buah pinggang, hati, paru-paru dan lain-lain dan mengepam keluar toksin yang berbahaya. Terdapat banyak resipi detox yang disediakan oleh itu, bergantung kepada citarasa anda, keutamaan, dan organ anda boleh memilih satu resipi tertentu yang mungkin untuk memenuhi keperluan anda yang terbaik.

Terdapat beberapa ubat-ubatan yang terdapat di pasaran yang boleh membantu dalam detoksifikasi badan, tetapi secara peribadi saya tidak akan mengesyorkan pembaca saya pergi untuk ubat-ubatan pasaran dibeli apabila terdapat beberapa rawatan rumah yang ada yang tidak mempunyai sebarang kesan sampingan tidak seperti kebanyakan ubat-ubatan yang dibeli secara komersial.

Di bawah ini adalah detox badan beberapa resipi yang anda boleh mempertimbangkan untuk menggunakan:

1) Resipi 1:
1/2 cawan air suam
2 sudu besar jus lemon tulen
1 sudu besar minyak zaitun
1 sudu besar sirap pekat hitam tali
Secubit cili merah
Campurkan bahan-bahan dengan betul dan terus menelan bawah perkara pertama pada waktu pagi selama kira-kira 10 hari.

2) Resipi 2:
1 lobak merah
02/01 ubi bit
1 batang saderi
1 timun
Bagaimana untuk menyediakan resipi ini khususnya: Basuh sayur-sayuran dengan betul, mengupas kulit mereka, potong menjadi bentuk, meletakkan mereka di dalam pemerah jus, dan mempunyai jus segar untuk sarapan pagi setiap hari.

3) Resipi 3:
Gazpacho sup
3 cawan pemain pilihan dan dipotong dadu tomato masak merah
2 cawan sederhana dipotong dadu lada loceng merah
2 cawan sederhana dipotong dadu bawang merah
1/2 cawan sederhana dipotong dadu saderi
Timun dipotong dadu 2 cawan sederhana
1 sudu teh bawang putih
1/4 cawan cuka wain merah
2 cawan jus sayur-sayuran organik
Secubit cili merah
1 sudu teh jintan putih (pilihan)

Kaedah penyediaan: Apa yang perlu anda lakukan adalah meletakkan tomato yang dipotong dadu, lada, bawang merah, saderi, dan timun dalam mangkuk dan campuran mereka bersama-sama. Kemudian bahagikan adunan ke dalam dua mangkuk. Tambah bawang putih kepada salah satu daripada mangkuk dan memindahkannya kepada pengisar. Membuat puri campuran sehingga ia menjadi licin. Seterusnya, tambah jus sayur-sayuran, cili merah, dan jintan putih untuk puri dan menjalankan pengisar lagi. Sekarang tambah campuran ini baru dibuat ke dalam mangkuk lain sayur-sayuran dipotong dadu dan memasukkannya ke dalam peti sejuk untuk malam. Keesokan harinya, sebelum dihidangkan, anda boleh menghias dengan ketumbar dan lemon dan VoilĂ , anda perlu Sup Gazpacho anda bersedia.

Yang disebutkan di atas adalah berkesan beberapa resipi detox badan; terdapat banyak lagi yang boleh anda dapati di internet. Jadi melakukan penyelidikan anda dan mengetahui hak resipi detox badan untuk diri anda hari ini. Dalam perkembangan yang terakhir, jangan ragu untuk memasukkan resipi ini dalam diet harian anda dan membantu fungsi badan anda dengan lebih baik daripada sebelum ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar