Jangan Asli Alternatif Kesihatan Produk Benar-benar Berfungsi?

Jangan Asli Alternatif Kesihatan Produk Benar-benar Berfungsi?

Sebagai masyarakat yang berpaling ingkar dari zaman roti putih dan kentang goreng berminyak McDonald dan melancarkan era baru hidup teliti (tolak kentang goreng berminyak) semakin ramai orang sudah mula menyedari kebaikan produk kesihatan alternatif semula jadi.

Malah, ini penawar organik dan makanan tambahan yang mula mengukir sudut besar daripada pasaran penjagaan kesihatan. Persoalannya, adakah mereka untuk sebenar? Atau adakah ini hanya satu lagi contoh industri runcit yang cuba mengambil kesempatan daripada "jahil" pengguna?

Pertimbangkan ini. Dua ratus tahun dahulu nenek moyang kita tidak mempunyai akses kepada 99% daripada ubat-ubatan dan teknologi yang kita ada sekarang. Mereka wujud menggunakan produk kesihatan alternatif mereka dapat menggali di hutan dan rebus, bakar, goreng atau reneh untuk menyembuhkan penyakit mereka.

Memang, kadar kematian adalah lebih tinggi daripada sekarang, tetapi ia boleh bertahan. Ini bermakna bahawa entah bagaimana, di suatu tempat, produk-produk kesihatan alternatif telah melakukan tugas mereka.

Cepat ke abad ke-21. Adakah anda tahu bahawa ramai doktor sebenarnya menetapkan produk kesihatan alternatif semula jadi untuk pesakit mereka dan bukannya ubat-ubatan?

Ini digunakan untuk dihadkan terutamanya kepada pakar kanak-kanak yang tidak dapat menetapkan berkata farmaseutikal kepada kanak-kanak di bawah umur dua doktor yang "mempunyai beberapa idea-idea gila", tetapi bulatan yang sedang pesat melebarkan sebagai doktor telah belajar untuk mengenali nilai potensi menggantikan narkotik dan bahan-bahan tiruan yang lain akan semua alternatif semula jadi.

Produk kesihatan alternatif semula jadi mempunyai beberapa kelebihan berbanding farmaseutikal tradisional, tidak terkecuali daripadanya adalah kekurangan yang perlu diberi perhatian daripada kesan sampingan. Tubuh manusia adalah sistem yang kompleks, dan ia mengambil perubahan yang amat kecil dalam satu sistem untuk membuang lain benar-benar tidak seimbang.

Itulah sebabnya antibiotik boleh menyebabkan loya dan berlebihan jumlah makanan tambahan menyebabkan aritmia dan keabnormalan lain. Produk kesihatan alternatif semula jadi bekerja dengan tegas dengan produk semula jadi, kebanyakan yang sebenarnya sebahagian daripada diet banyak kebudayaan asli di seluruh dunia.

Sama ada anda sedar atau tidak, anda telah menggunakan produk kesihatan alternatif untuk merawat penyakit anda untuk sebahagian besar hidup anda. Setiap kali anda mencapai yang ale halia untuk menyelesaikan perut anda (halia menyembuhkan loya), yang digunakan aloe losyen lidah pada selaran matahari anda (aloe menarik haba daripada terbakar), makan cili merah untuk membantu penghadaman anda (cili merah yang besar untuk mengurangkan keradangan dan kerengsaan dalam sistem penghadaman) atau mengambil penurunan vitamin C untuk mencegah selesema, anda telah menggunakan terapi semulajadi.

Produk kesihatan alternatif semula jadi telah menjadi suatu bahagian tidak sengaja masyarakat perubatan selama bertahun-tahun, dan ia tidak akan lama sebelum mereka menjadi lebih digunakan secara meluas daripada sekarang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar