Jawatan Badan, Kebimbangan dan TMJ

Jawatan Badan, Kebimbangan dan TMJ

TMJ (pendek untuk Temporomandibular Gangguan Bersama) adalah gangguan mengenai sendi yang menghubungkan rahang untuk tengkorak. Gangguan ini sering menyebabkan disfungsi dalam pergerakan dan kedudukan rahang, yang memburukkan dari masa ke masa jika tidak dirawat. Adalah dianggarkan bahawa lebih daripada 11 juta rakyat Amerika boleh mengalami TMJ pada bila-bila masa.

Orang yang mempunyai TMJ mempunyai jumlah yang besar tidak selesa dan sakit di bahagian leher dan rahang. Mereka juga mungkin mengalami migrain dan mungkin juga mempunyai fibromyalgia akhirnya. Beberapa "pakar-pakar" tuntutan TMJ adalah disebabkan oleh pergerakan berterusan rahang di luar had normal, seperti ke hadapan atau ke sisi, yang mungkin pula disebabkan oleh gula-gula getah yang berlebihan, menggigit kuku, pengabaian pergigian, atau trauma (kemalangan).

Namun di sebalik mengelakkan semua sebab-sebab yang diketahui, ramai individu masih mengalami TMJ. Apa yang boleh menyebabkan ini? Apakah mungkin disebabkan oleh punca baru, menarik yang akan membuat satu mengambil wajah baru pada TMJ? Baik, tidak benar-benar. Walaupun tidak ramai yang tahu mengenai sebab-sebab baru, mereka tidak seharusnya memeranjatkan sesiapa kerana ini adalah apa yang menyebabkan TMJ di tempat pertama.

Kebimbangan adalah penyebab yang pertama.

Anda mungkin biasa dengan ini. Otot-otot mengecut, anda gementar, dan rahang anda menegang apabila anda berasa takut, bimbang, atau cemas. Apabila anda berurusan dengan kebimbangan secara tetap, apa yang anda fikir berlaku kepada anda? Apabila anda mengalami sakit-sakit badan yang seolah-olah muncul entah dari mana, adakah anda hairan bahawa sakit ini seolah-olah tidak mempunyai sebab fizikal di semua? Nah, sekarang anda tahu apa yang menyebabkan mereka. Dan apabila anda tidak sedar set rahang anda apabila anda pergi melalui dos harian anda tekanan, ia akhirnya boleh menambah sehingga masalah TMJ.

Kedudukan badan yang salah sebab yang akan datang.

Ibu bapa anda mungkin memberitahu anda tidak pemalas apabila anda adalah seorang kanak-kanak. Dan jika anda mengalami masalah belakang sekarang, anda mungkin ingin anda akan telah mendengar. Begitu juga dengan TMJ. Duduk dengan cara yang salah (atau terlalu banyak) menyebabkan rahang kami untuk mempunyai kedudukan yang salah - ia mungkin terlalu jauh di dalam atau jauh.

Pada Discovery Channel, apabila anda melihat wanita-wanita dari negara-negara membangun membawa beban berat di atas kepala mereka, adakah anda pernah tertanya-tanya mengapa mereka tidak mengalami bahu, leher, dan masalah rahang walaupun membawa beban ini setiap hari? Sebab yang mudah adalah ini-ia memikul beban langsung atas kepala mereka. Dengan cara ini, otot-otot di leher dan bahu mereka mengekalkan berat badan dengan cara semula jadi yang direka mereka. Sebaik sahaja mereka hujung kepala mereka ke hadapan, berat badan yang tiba-tiba akan menyebabkan mereka melarat ke hadapan dan kehilangan kira-kira mereka.

Lihat sambungan?

Kepala anda tidak berat sama sekali apabila ia selaras dengan badan. Tetapi apabila ia tidak, kerana bila memberi tips ke hadapan, ia berasa sedikit lebih berat. Leher dan bahu anda otot sering tidak boleh menyokong beban tambahan, jadi rahang anda mengenakan usaha untuk menjaga tahap kepala.

Dari masa ke masa, gangguan TMJ berlaku kerana tekanan tambahan.

Doktor sering hanya menetapkan ubat penahan sakit untuk mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh TMJ, tetapi ini adalah penyelesaian yang hanya sementara. Mereka berbuat apa-apa untuk mengurangkan punca TMJ itu. TMJ Program Saya Tiada Lagi tidak hanya itu. Ia berkesan mensasarkan punca TMJ dengan senaman mudah yang mengendurkan otot sekitar TMJ dan memulihkan kedudukan semula jadi rahang ini. Program saya berjaya akan menyembuhkan mereka yang mengalami gangguan ini. Adakah ia berfungsi? Rupa-rupanya, beratus-ratus pelanggan saya yang telah mencuba diri mereka pasti berfikir begitu. Semak TMJ program saya No More dan melihat apa yang membawa senyuman kembali di wajah mereka.

Salam hangat,
Christian Goodman

Tidak ada komentar:

Posting Komentar