Lima Cara Mudah dan Murah Pulih Dari Tekanan

Lima Cara Mudah dan Murah Pulih Dari Tekanan

Kita hidup dalam masyarakat yang tertekan. Menurut tahunan "Sikap In The American Tempat Kerja VI" Gallup Poll, 80% daripada pekerja berasa tekanan di tempat kerja, hampir separuh mengatakan mereka memerlukan bantuan untuk belajar bagaimana untuk menguruskan tekanan. Tekanan telah menjadi salah satu masalah terbesar dalam masyarakat kita, dan kerap ialah AS industri yang lebih daripada $ 300 bilion setahun.

Dengan ekonomi yang tidak menentu hari ini, lebih ramai orang merasa tekanan, walaupun mereka tidak mengakuinya. Berita baik adalah bahawa anda tidak perlu tertekan, walaupun orang lain adalah. Berikut adalah lima dan murah cara mudah untuk pulih daripada tekanan:

Menggerakkan badan anda

Mengambil yang pantas 5 minit berjalan kaki di luar boleh melepaskan endorfin (orang-orang membuat anda berasa gembira), meningkatkan peredaran darah ke otak supaya anda boleh berfikir dengan lebih jelas, dan mengurangkan adrenalin dan kortisol yang dihasilkan oleh tekanan (adrenalin dan kortisol menyebabkan badan anda untuk menyimpan banyak lemak). Bergerak badan anda juga cenderung untuk bergerak fikiran anda, mengikut prinsip rohani "seperti di atas, maka di bawah," supaya kamu cenderung merasa lebih santai dan kreatif selepas itu. Mengambil berjalan kaki cepat boleh menyebabkan beberapa inspirasi tidak dijangka!

Melepaskan untuk Five Minutes

Jika anda benar-benar tertekan dan anda perlu untuk melepaskan kekecewaan atau kemarahan anda, mengetepikan lima minit dan menulis semua turun. Menetapkan pemasa selama lima minit dan pergi. Tulis semua yang anda marah, sedih, kecewa, bersedih, atau secara amnya menekankan tentang. Ini adalah lima minit anda untuk membebaskan diri. Apabila pemasa padam, anda akan berasa lebih baik dan dapat berfikir dengan lebih jelas. Kunci untuk membuat kerja-kerja teknik ini adalah untuk kekal berdisiplin. Jangan biarkan diri anda kecewa di luar daripada mereka 5 minit, dan jangan biarkan diri anda melepaskan lebih daripada 5 minit.

Feed Otak Anda dan Badan

Apabila anda berada di bawah tekanan, otak dan badan anda memerlukan lebih banyak nutrien untuk berfungsi. Mengambil nutrien makanan keseluruhan sebenarnya boleh menghilangkan tekanan. Cuba alga biru-hijau, chlorella, atau sumber klorofil yang kaya dengan yang lain. Buah-buahan dan sayur-sayuran, terutamanya jika segar Juiced, juga membuat satu sumber makanan yang padat dengan nutrien yang badan anda boleh menggunakan tanpa banyak usaha penghadaman.

Tarik nafas

Apabila anda berada di bawah tekanan, anda berhenti bernafas secara mendalam dan teratur. Kajian menunjukkan bahawa apabila anda mengambil kawalan sedar pernafasan anda, tahap stres berkurangan. Jika anda bernafas secara sedar, anda tidak akan tertekan. Mengambil masa tiga minit dan hanya bernafas. Anda akan gembira anda lakukan!

Ambil tindakan

Jika anda tertekan kerana anda telah procrastinating tentang sesuatu, mendapatkan bergerak dan mengambil beberapa tindakan. Procrastination adalah salah satu sumber terbesar tekanan - dan ia juga salah satu yang paling mudah untuk menjaga. Mengambil tindakan dan tugas-tugas menyiapkan radikal boleh mengurangkan tekanan!

Perkara terakhir yang perlu anda lakukan ketika dalam keadaan tertekan adalah menambah lebih item ke senarai anda tugasan. Sebaliknya, membuat melegakan tekanan mudah. Ambil 5 minit dari hari anda, di sini dan di sana, untuk menghilangkan tekanan hidup anda. Anda tidak perlu membayar untuk keahlian gimnasium mahal atau lawati mengecut. Hanya mengambil sedikit masa untuk nyahmampat dan anda akan terkejut dengan hasil yang positif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar