Rawatan Reiki Dicela

Rawatan Reiki Dicela

Reiki adalah terapi penyembuhan semula jadi. Kaedah penyembuhan biasanya tertakluk kepada banyak kritikan dengan cara yang sama lain-lain amalan yang berkaitan perubatan alternatif berada. Walau bagaimanapun, ia telah menjadi bentuk yang berjaya penyembuhan semula jadi untuk masa yang sangat lama. Ia juga tidak menerima sebarang laporan negatif yang berkaitan dengan kesan menerima rawatan ini. Oleh kerana populariti kaedah rawatan, ia telah mendapat kepercayaan dari orang awam dan beberapa orang menyokong bahawa ia telah membantu mereka dengan keputusan yang menakjubkan.

Soalan Ditanya 'Adakah Healing Cukup Asli?

Ramai pengamal perubatan dan ahli-ahli masyarakat perubatan profesional merasa membimbangkan bahawa individu yang menerima apa-apa bentuk rawatan semula jadi (dan terapi alternatif lain perubatan) mungkin meninggalkan prosedur konvensional. Oleh kerana isu ini adalah salah satu daripada kebimbangan dan ditinggikan, beberapa pengamal reiki telah mula menasihati individu yang menerima rawatan mereka juga melihat ke dalam bantuan perubatan profesional atau konvensional jika mereka inginkan.

Anda juga mungkin pernah mendengar beberapa pengkritik tidak baik menggambarkan ia sebagai satu cara untuk berkomunikasi dengan "Syaitan" atau satu lagi bentuk menyampaikan amalan ghaib. Untuk berlaku adil, isu ini perlu dilihat secara subjektif, kerana ia tidak ditubuhkan atau berkaitan secara langsung dengan apa-apa jenis agama.

Untuk atau Terhadap Terapi Alternatif

Sama ada anda bersetuju atau tidak bersetuju dengan mana-mana terapi alternatif, pilihan adalah milik anda. Apa kerja-kerja untuk satu orang tidak selalu bekerja untuk yang lain. Tiap-tiap orang adalah berbeza, walaupun setiap tubuh manusia terdiri daripada antibodi yang benar-benar membantu dalam penyembuhan diri dan imuniti.

Reiki Healing

Reiki mengikut prinsip-prinsip minda dan yang berkaitan dengan apa yang dipanggil kesan plasebo. Ia bukan satu amalan yang tidak sihat untuk pesakit. Ia adalah tenaga tulen dan apabila keinginan untuk sembuh ikhlas manfaat dan keputusan adalah bernilai apa-apa kritikan yang dibuat. Ubat semula jadi dan penyembuhan telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun dan ramai orang telah ajaib sembuh. Adakah ia bernilai memberi penyembuhan semula jadi peluang?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar